Oldskool branding name but not a quality and performance...

Wednesday, May 19, 2010

Tekong Pulau Jemur, Pulau Angsa dan sekitar perairan Rumah Api

Ah Long, sudah mempunyai empat buah bot beserta dengan tekong berpengalaman yang boleh membawa pemancing hingga ke Rumah Api Beting Sedepa. Tekong seperti Khalid dan Wak Jumino paling dapat kepercayaan dari pemancing yang dibawanya, malah mereka rata-rata memuji akan rama mesra dan tunjuk ajar teknik memancing hinggakan pada cara memotong umpan. Ah Long memberikan sepenuh kepercayaan kepada tekong-tekongnya malah terus memberi taklimat pada tekongnya sebelum turun ke laut. Malah beliau tetap ada di jeti bagi menentukan kami selamat pulang.

Prinsip Ah Long mahukan pemancing yang menggunakan khidmat tekongnya pulang tidak dengan tangan kosong paling tidak ikan gelama sepang, gelama pisang (sewak) atau tetanda dan pari pasti dapat di bawa pulang, tapi mesti pergi pada air mati. “Saya tak bagi pergi mancing pada air besar, mesti pergi pada air mati,” kata Ah Long menamatkan ceritanya pada penulis yang berada di jetinya Jeram Sungai Buluh baru-baru ini.

Kepada kaki pancing yang inginkan khidmat tekong-tekong bot Ah Long boleh berhubung terus dengan beliau di talian HP: 0122363417.

No comments:

Post a Comment